Маркетинг (Освітня програма)

Сьогодні в процесі роботи кожна компанія, ставлячи перед собою нові амбітні завдання, одночасно стикається з великою кількістю проблемних ситуацій, властивих саме ринковій економіці. Реальною проблемою здійснення підприємницької діяльності стала проблема пошуку платоспроможного попиту. Мало виробити товар, треба організувати всю роботу так, щоб отримати прибуток від його продажу. Для цього потрібне чітке уявлення, чого саме хоче або може бажати покупець. Необхідні знання допомагає отримати маркетинг: це не просто одна з частин бізнесу, це бізнес в бізнесі, що дозволяє заробляти гроші для підприємства шляхом створення додаткової вартості, використовуючи наявні ресурси, створюючи додаткову цінність для споживача на основі ретельного вивчення інформації про ринок і конкурентів. Маркетинг дає вказівки, які товари виробляти і продавати, в якій кількості і в які терміни, які надавати послуги, які призначати ціни, які пропонувати знижки, де і коли розміщувати рекламу, що і як сказати клієнтам.

У високорозвинених країнах професія маркетолога є однією з найбільш поширених. Наприклад, за статистичними даними Великобританії, маркетологів в країні більше, ніж учителів. За результатами вивчення вакансій і пропонованих умов підприємствами в Україні встановлено, що заробітна плата маркетологів коливається від 3000 до 8000 грн. Спеціальність «Маркетинг» затребувана в різних галузях, у тому числі й у фармацевтичній. Потреба в кваліфікованих спеціалістах-маркетологах на фармацевтичному ринку досить висока.

У Національному фармацевтичному університеті економічна освіта відповідає загальнодержавним стандартам підготовки. Однак, крім циклу гуманітарних, фундаментальних і професійно орієнтованих економічних дисциплін, студенти вивчають також і дисципліни, які дають знання в галузі фармації.

Фахівець із маркетингу може працювати:

на підприємствах фармацевтичної, медико-біологічної, косметичної промисловості;

на підприємствах інших галузей у відділах маркетингу, реклами, збуту, постачання, логістики, планування, комерційному та аналітичному відділах;

виконувати функції медичного, торгового, регіонального представника підприємства- виробника;

в оптових фармацевтичних фірмах і оптових комерційно-посередницьких фірмах інших галузей;

на підприємствах оптової і роздрібної торгівлі;

у маркетингових центрах і консалтингових фірмах із проведення маркетингових досліджень, маркетингового контролю, аудиту, аналізу;

у рекламних агенціях;

у центрах зв’язків із громадськістю (PR-агенціях);

у мережі аптек і на інших роздрібних торговельних підприємствах;

у вищих навчальних закладах і науково-дослідних установах.

Можливі первинні посади:

спеціаліст із методів розширення ринку збуту (маркетолог);

консультант із маркетингу, збуту, логістики;

медичний, торговий, регіональний представник фірм;

аналітик із досліджень товарного ринку;

менеджер зі збуту, реклами, з логістики;

менеджер зі зв’язків із громадськістю;

науковий співробітник науково-дослідної установи;

викладач вищого навчального закладу.

Спеціаліст-маркетолог уміє планувати маркетингову діяльність фірми; проводити маркетингові дослідження ринку; формувати маркетингові інформаційні системи; аналізувати й оцінювати ринкову діяльність підприємства; орієнтуватися в кон’юнктурі ринку; обґрунтовувати рекомендації з асортиментної, збутової та цінової політики підприємства; розробляти маркетингові програми з виведення та просування товару на ринку; здійснювати рекламно-інформаційну діяльність, проводити заходи з PR та формування бренду тощо.

У рейтингу найпопулярніших економічних спеціальностей маркетинг посідає лідируючі позиції, й потреба в маркетологах із кожним роком зростає.

ФАКУЛЬТЕТ ПРОМИСЛОВОЇ ФАРМАЦІЇ, УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ