Завдання для 9 класу

 

  1. Кольорова хімія.

Завдання для 9 класу

У лабораторії юний хімік побачив непідписані пробірки з кольоровими розчинами. За допомогою якісних реакцій він визначив сполуки та почав працювати з розчинами.

Наведіть приклади кольорових сполук, які могли утворити такі розчини, та укажіть відповідну ступінь окиснення металів у цих сполуках.

Чи можна за допомогою додаткових реактивів перетворити представлені сполуки у сполуки інших кольорів?

Результати вашого уявного експерименту оформіть у таблицю.

№ з/п Колір розчину Формула сполуки Ступінь окиснення металу Перетворення Рівняння реакції
1 Червоний Червоний – ?
2 Помаранчевий Помаранчевий – ?
3 Жовтий Жовтий – ?
4 Зелений Зелений- ?
5 Синій Синій – ?
6. Фіолетовий Фіолетовий-?

Якщо ви маєте інші варіанти відповіді, укажіть їх.

Яке правило безпеки порушив юний хімік?

  1. Таке саме, але трішечки інше.

А) Бінарна сполука з Оксигеном, але не оксид. Додаткова інформація: масова частка Оксигену у сполуці 55,17 %, молярна маса сполуки 87 г/моль. Як називаються такі сполуки? Яка ступінь окиснення Оксигену в ній?

Б) Бінарна сполука, до якої входить Гідроген, але у Гідрогену ступінь окиснення не +1. Додаткова інформація: масова частка Гідрогену у сполуці  12,5 %, другого елементу –  87,5%. Запишіть формулу сполуки, дайте назву.

В) Сполуку називають содою, але це не сіль карбонатної кислоти.

Г) Сполука, схожа на метан, але не має гомологів.

Визначте невідомі речовини та складіть можливі рівняння реакцій визначених сполук із хлоридною кислотою, водою та киснем.

 

  1. Час розрахунків.

У пробірку з розчином масою 200 г з масовою часткою сульфатної кислоти 25%  додали розчин масою 200 г з масовою часткою натрій гідроксиду 25%. Яка сіль утвориться у результаті реакції?

Яке середовище буде мати розчин після реакції? Поясніть вашу думку.

Print Friendly, PDF & Email